Do czego służą nasze kanały zgłoszeniowe?
Kanały zgłoszeniowe służą przekazywaniu informacji o podejrzeniach naruszenia:
- przepisów prawa powszechnie obowiązującego, polegających na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście prawa w zakresie:
1) korupcji;
2) zamówień publicznych;
3) usług, produktów i rynków finansowych;
4) przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
5) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
6) bezpieczeństwa transportu;
7) ochrony środowiska;
8) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
9) bezpieczeństwa żywności i pasz;
10) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
11) zdrowia publicznego;
12) ochrony konsumentów;
13) ochrony prywatności i danych osobowych;
14) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
15) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
16) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
17) konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1–16.
- obowiązujących u nas regulacji wewnętrznych,
- obowiązujących u nas standardów etycznych.
Rozpatrywane są jedynie naruszenia, które mają związek lub mogą mieć wpływ na działalność naszej firmy.
Zgłoszenia rozpatrujemy w ramach procedury zgłoszeń wewnętrznych, a te, które dotyczą naruszeń AML – w ramach odrębnej procedury.
Do czego NIE służą nasze kanały zgłoszeniowe?
Nie rozpatrujemy zgłoszeń dotyczących spraw prywatnych naszych pracowników i współpracowników, które nie mają związku z funkcjonowaniem naszej firmy.
Czyje zgłoszenia są rozpatrywane?
W trybie procedury zgłoszeń wewnętrznych rozpatrujemy zgłoszenia od osób, które mają lub miały z nami relacje o charakterze pracowniczym, biznesowym lub podobnym (tzw. „kontekst związany z pracą”).
Czy trzeba się podpisać?
Rozpatrujemy zarówno zgłoszenia podpisane jak i anonimowe.
W jaki sposób możesz dokonać zgłoszenia?
Adres URL: https://panel.amlex.pl/UserFiles/Download/ee1ede633d3a46e7a37a0f6fb4da31de
Jeżeli zgłoszenie spełnia warunki, o których mowa wyżej, to zostaniesz powiadomiony/-a o przyjęciu zgłoszenia do rozpatrzenia w ciągu 7 dni.
Kiedy podlegasz ochronie?
Jeżeli dokonasz zgłoszenia w dobrej wierze, przekazując informacje prawdziwe (a przynajmniej takie, co do których masz podstawy sądzić, że są prawdziwe) – to podlegasz z naszej strony ochronie przed działaniami odwetowymi.
Jeżeli świadomie przekazujesz informacje nieprawdziwe, np. w celu pomówienia kogoś – to nie podlegasz ochronie i możesz się liczyć z podjęciem wobec ciebie odpowiednich kroków prawnych.